Wadapure!!!
hahah...... Koprate ri ka trupi!
Well..aku nak update aper ni ek? ntah ar...aku just nak update yg aku happy skang...
reason2 :
1) Berat Badan aku dah jadi berat menarik...BmI aku dah normal! dah tak obesiti dah
2) Aku dah ade My apple pie! Syg u!
3) aku rase kawan2 aku makin syg kat aku..and aku pun makin syg kat dorang!
4) Sbab aku tgh dgr lagu Siti Skang!
Tp...
I miss Nennie!
Tetiba tringat sume yg terjadi kat WPC...mcm best giler plak rasenyer.. and kiter kat dalam tu together...KO ingat tak nen, time nak shoppng blouse ko tuh..kaki kiter dua2 dah tak larat nak jalan and sume baju yg ko try aku ckp bagus eventhough nampak nor tak bagus. Pastu kiter disuruh edarkan tentatif kat semua bilik2 speaker and chairperson, mcm bodoh kan time tuh..floor 2 floor kiter pegi..time tu pun kiter berdua gak...and satu lagi time ngan professor betina gila tuh..kiter yg bodoh carik nahas,bole plak salah ketuk bilik die..kahkahkhkah..klakar nak mampos kot time tuh. Tp nasib baik aku buat sumer tuh ngan ko..penat tak traser pun sbab kiter ketawa memanjang..lololo...missing u like hell!!!
puki ar!
I miss OAT Indon,Beijing, Vietnam..
well,,u guys mmg terbaik la beb! aku rindu giler saat2 kiter buat event and saat kiter buat aper2 la... yg penting..mmg terbaik..aku rindu korang sumer...saper2 yg terbace blog nih..tolong2 la brusaha mencarik aku balik..keh2...
Aku rindu sume org...
and
i keep counting days... day for the SUN to SHINE again! Iĺl be waiting !!
XoXo
BoBBa!
Tuesday, March 24, 2009
Wednesday, March 18, 2009
Kemaskini Blog yg membosankan
Gud morning Malaysia.... BoBBa has a story to tell.Well ape ek?
Semalam aku g Unisel.OAT organized Star Search and as usual, aku yg menyibuk ni pergi la menyembah duli kat situ. The best part is aku heret my sister,ika to perform kat sana terus.And uhmm it was very2 good(sape lagi nak sokong die kalo bukan her brother kan?). Sumer ok but it is well organized but macam biasa mesti ade sedikit sebanyak masaalah yang berlaku kan? sumer event mcm tu padehal...tenang jerla...And to be hones contestant tuk kali ni is the worst. boring giler bapak. tapi takper.aku pi sana nak jumpe kawan2 jer.bukan nak dgr sgt dorang2 tu menyanyi. tp ok2 la kot..
Driving the car sorang2 pade jam 2 pagi mmg buat aku mengantuk, moreover, Paiz siap berdengkur trus..lg streess aku..kuat plak tuh...stress..
And tu kawan2 aku..hidup ini mmg byk dugaan..kuatkan semangat tuk trus hidup..
XoXo
BoBBa
Semalam aku g Unisel.OAT organized Star Search and as usual, aku yg menyibuk ni pergi la menyembah duli kat situ. The best part is aku heret my sister,ika to perform kat sana terus.And uhmm it was very2 good(sape lagi nak sokong die kalo bukan her brother kan?). Sumer ok but it is well organized but macam biasa mesti ade sedikit sebanyak masaalah yang berlaku kan? sumer event mcm tu padehal...tenang jerla...And to be hones contestant tuk kali ni is the worst. boring giler bapak. tapi takper.aku pi sana nak jumpe kawan2 jer.bukan nak dgr sgt dorang2 tu menyanyi. tp ok2 la kot..
Driving the car sorang2 pade jam 2 pagi mmg buat aku mengantuk, moreover, Paiz siap berdengkur trus..lg streess aku..kuat plak tuh...stress..
And tu kawan2 aku..hidup ini mmg byk dugaan..kuatkan semangat tuk trus hidup..
XoXo
BoBBa
Monday, March 16, 2009
Ntah2 ktorang sayang ko, lebih dr makwe ko syg kat ko! please la..
hola bracho...
pe kabar sumer..ari ni aku nak bg tau sket sdikit sbanyak ape yg dah berlaku dalam hidup aku. Apa yg aku suka, and ape yang aku tak suka and aper aper jek lah.
Aku pg excplorace. aku suka tgk bende berjalan lancar. aku kagum plus aku juga bangga. kawan2 ku menjadi begitu hebat. aku pg post moterm. aku tak suka bila tgk ade rakan2 yg salah kuar statement. Bg aku penjagaan statement adelah penting kerana when we voice up somnthing yg evrybody also know wrong,iya akan jadik sumthing yg akan makan diri sendiri....aku nak terangkan konsep BLAME-ORANG-LAIN yg aku amalkan drpada OAT satu dulu...
Konsep BLAME-ORG-LAIN.
bila post moterm, kita kene tgk overall picture tentang wahts going on. mana yg jalan and mana yg tak jalan. if sume berjalan dgn baik so it is godd. but when there are things yg tak baik happen. Mula2 kite kene tanye diri kite dulu, adekah kita ade menyumbang kesalahan dlam bende nih.pikir dalam2.pikir dan pikir.bila ada.trus mengaku kesalahan sendiri.tak kira la kesalahan tu dr segi aper.arahan ker,pengurusan ker,perlaksanaan ker...kalo bende tuh mmg tak melibatkan kite br ditanye.Siapa rase bertangunggjawab dalam hal nih.Dan aku yakin org yg berkenaan akan tampil dan cerita perkara sebenarnya. Contoh kesalahan dlam post moterm.
1. Meninggikan suara. (bincang bukan gaduh)
2. Mempertikaikan jumlah sponsor. ( sponsor itu adalah nasib.bergantung kepada faktor masa+kerjasama)
3. Membuat perkara yg memalukan...jgn buat lagi!
k cuber paham2 kan..
Selain tuh sumer nyer ok.!
and aper lagi ek yg aku buat...
Owh smalam aku pegi Sg Gabai.
Happy giler. aku g ngan faiz,joop,aan, MD,wan,mulan and roro...mmg best la kot. mandi mandi manda sambil bergembira..
Cuma time nak balik tuh aku kurang berkenan ngan perangai si aan nih.. aduh..tak habis2..bosan dah aku ngan si paiz nih. sampai joop pun tak moh naik kete aku time balik!. ubah2 la bro..ktorang syg ko..ntah2 lebih dr makwe ko sygkan ko..hikhik..
XoXo
BoBBa
pe kabar sumer..ari ni aku nak bg tau sket sdikit sbanyak ape yg dah berlaku dalam hidup aku. Apa yg aku suka, and ape yang aku tak suka and aper aper jek lah.
Aku pg excplorace. aku suka tgk bende berjalan lancar. aku kagum plus aku juga bangga. kawan2 ku menjadi begitu hebat. aku pg post moterm. aku tak suka bila tgk ade rakan2 yg salah kuar statement. Bg aku penjagaan statement adelah penting kerana when we voice up somnthing yg evrybody also know wrong,iya akan jadik sumthing yg akan makan diri sendiri....aku nak terangkan konsep BLAME-ORANG-LAIN yg aku amalkan drpada OAT satu dulu...
Konsep BLAME-ORG-LAIN.
bila post moterm, kita kene tgk overall picture tentang wahts going on. mana yg jalan and mana yg tak jalan. if sume berjalan dgn baik so it is godd. but when there are things yg tak baik happen. Mula2 kite kene tanye diri kite dulu, adekah kita ade menyumbang kesalahan dlam bende nih.pikir dalam2.pikir dan pikir.bila ada.trus mengaku kesalahan sendiri.tak kira la kesalahan tu dr segi aper.arahan ker,pengurusan ker,perlaksanaan ker...kalo bende tuh mmg tak melibatkan kite br ditanye.Siapa rase bertangunggjawab dalam hal nih.Dan aku yakin org yg berkenaan akan tampil dan cerita perkara sebenarnya. Contoh kesalahan dlam post moterm.
1. Meninggikan suara. (bincang bukan gaduh)
2. Mempertikaikan jumlah sponsor. ( sponsor itu adalah nasib.bergantung kepada faktor masa+kerjasama)
3. Membuat perkara yg memalukan...jgn buat lagi!
k cuber paham2 kan..
Selain tuh sumer nyer ok.!
and aper lagi ek yg aku buat...
Owh smalam aku pegi Sg Gabai.
Happy giler. aku g ngan faiz,joop,aan, MD,wan,mulan and roro...mmg best la kot. mandi mandi manda sambil bergembira..
Cuma time nak balik tuh aku kurang berkenan ngan perangai si aan nih.. aduh..tak habis2..bosan dah aku ngan si paiz nih. sampai joop pun tak moh naik kete aku time balik!. ubah2 la bro..ktorang syg ko..ntah2 lebih dr makwe ko sygkan ko..hikhik..
XoXo
BoBBa
Wednesday, March 11, 2009
So, No hal la!
Things happen , and sometime we didn’t expect it to happen…kan?
macam yesterday ,time bapak aku nak repair keter la kunci kereta ilang…summer salah alip, amne ntah die ltk..tp nak wat cam ner..dah kunci kete dah ilang…kene la pegi repair kat kedai and buat kunci tuk kunci yang baru…adeshh~~` summer nyer duit…
Cem-cem-cem…aku tgh on my way nak menulis skrip tuk drama… tp aku tgh takder tenaga nak menulisnyer sebab aku dah tak makan dua hari gara2 diet regime yg aku reka baru…Starving to skinny… tp mcm penat jer..otak aku noi pun dah tak dpt berfunsi dgn baik.. yerlah..tak makan kan…nevermind..aku akan kurus if cam ni..so, no hal la…
Well selain itu, yang lain2 dalam hidup ku suker berjalan lancar, Jason Mraz concert, Camping tuk Kursus Ketua Patrol 4 buah sekolah , kerja, shooting…takder byk problems la..
Jadi… yg menjadi masalahnyer iyalah finance… aku ni cukop payah nak mengawal duit2 nih…lagi2 time sale…yg jadi mangsanya, ima, wan and roro..sorry rakan2 …aku akan membalasnyer dgn kasih saying aku…kahkahkah.
K la…serius peninng~~~
XoXo
Billy B
macam yesterday ,time bapak aku nak repair keter la kunci kereta ilang…summer salah alip, amne ntah die ltk..tp nak wat cam ner..dah kunci kete dah ilang…kene la pegi repair kat kedai and buat kunci tuk kunci yang baru…adeshh~~` summer nyer duit…
Cem-cem-cem…aku tgh on my way nak menulis skrip tuk drama… tp aku tgh takder tenaga nak menulisnyer sebab aku dah tak makan dua hari gara2 diet regime yg aku reka baru…Starving to skinny… tp mcm penat jer..otak aku noi pun dah tak dpt berfunsi dgn baik.. yerlah..tak makan kan…nevermind..aku akan kurus if cam ni..so, no hal la…
Well selain itu, yang lain2 dalam hidup ku suker berjalan lancar, Jason Mraz concert, Camping tuk Kursus Ketua Patrol 4 buah sekolah , kerja, shooting…takder byk problems la..
Jadi… yg menjadi masalahnyer iyalah finance… aku ni cukop payah nak mengawal duit2 nih…lagi2 time sale…yg jadi mangsanya, ima, wan and roro..sorry rakan2 …aku akan membalasnyer dgn kasih saying aku…kahkahkah.
K la…serius peninng~~~
XoXo
Billy B
Monday, March 2, 2009
Teman2 hanjrit dari Jakarta!
Well,
Recently I have this new friends from Jakarta, Prahara,Cindy,Adie, Mba Pipit, Vera and Indra...
well its just best bila aku duduk ngan dorang and chatting bende bukan2... and now some of them dah balik Jakarta sebab dah habis shooting.... and tinggal Prahara and Mba pipit jer... stress..
Well harap2 dapat bertemu with them lagi..and semoga dorang sumer sukses dalam bidang nyanyian dan juga lakonan mereka...
As for me..semoga drama yg baru ni akan jadik best dan ramai fans nyer!!
XoXo,
BoBBa
Recently I have this new friends from Jakarta, Prahara,Cindy,Adie, Mba Pipit, Vera and Indra...
well its just best bila aku duduk ngan dorang and chatting bende bukan2... and now some of them dah balik Jakarta sebab dah habis shooting.... and tinggal Prahara and Mba pipit jer... stress..
Well harap2 dapat bertemu with them lagi..and semoga dorang sumer sukses dalam bidang nyanyian dan juga lakonan mereka...
As for me..semoga drama yg baru ni akan jadik best dan ramai fans nyer!!
XoXo,
BoBBa
Wednesday, February 25, 2009
AKU = PELAKON!
Semalam aku gi ke lokasi shooting...melihat ape yang patut, adakah segala2 nya berjalan lancar... tapi dilihatkan kesungguhan pengarah dan GG, aku rase semuanya berjalan dengan lancar dan tiada apa yang patut aku risaukan... mereka dah berpengalaman... aku yang masih harus belajar.... mungkin lepas ni aku pun nak masuk produstion gak... aku nak buat real job on set...sebagai...PELAKON!! kahkahkah... eventhough dorang kater muka aku macam umur 30 ..tp who cares..
aku nak belakon walaupun satu drama... aku tau aku bole lakukan nyer!!! (sakit hati korang..)
Sbenarnye...aku ni dah buat masaalah sekali lagi..aku nih ade tersangkut ngan sorang peakon kat set tuh..tp tak popular tuh...mcm mana? siang malam termimpi2,pagi petang tercari2... fuck giler.. aku tak suka bila ni berlaku..dah byk kali dah jadi...pening2... yang sakitnyer aku...bukan orang lain... babi,babi, babi!!!
takper..lagi bebrapa hari die akan pulan ke Indonesia.. jadi kirenyer..sekejab jer la sakit aku nih..lagi lama die kat malaysia bole mati aku dibuatnyer!!
MM.....kepada kawan2 ku semua..maaf, sebab kurang luangkan masa tuk korang..busy kot.. dulu tak busy giler..skang busy giler.. wat to do..cari duit ma~~~ nak sara keluarga dan anak ikan ku tuh..kahkahkah..jokes!
okla...Kak Siti pulak cuti ari nih..aku plak yg kene wat surat bagai...bosan giler..tp ingat..ini adelah...KERJA...Kak siti, kak siti, pening2 kepala plak die...hukhukhuk...(kak siti=secretary aku)
alrite!
chow..
XoXo
BoBBa!
aku nak belakon walaupun satu drama... aku tau aku bole lakukan nyer!!! (sakit hati korang..)
Sbenarnye...aku ni dah buat masaalah sekali lagi..aku nih ade tersangkut ngan sorang peakon kat set tuh..tp tak popular tuh...mcm mana? siang malam termimpi2,pagi petang tercari2... fuck giler.. aku tak suka bila ni berlaku..dah byk kali dah jadi...pening2... yang sakitnyer aku...bukan orang lain... babi,babi, babi!!!
takper..lagi bebrapa hari die akan pulan ke Indonesia.. jadi kirenyer..sekejab jer la sakit aku nih..lagi lama die kat malaysia bole mati aku dibuatnyer!!
MM.....kepada kawan2 ku semua..maaf, sebab kurang luangkan masa tuk korang..busy kot.. dulu tak busy giler..skang busy giler.. wat to do..cari duit ma~~~ nak sara keluarga dan anak ikan ku tuh..kahkahkah..jokes!
okla...Kak Siti pulak cuti ari nih..aku plak yg kene wat surat bagai...bosan giler..tp ingat..ini adelah...KERJA...Kak siti, kak siti, pening2 kepala plak die...hukhukhuk...(kak siti=secretary aku)
alrite!
chow..
XoXo
BoBBa!
Monday, February 23, 2009
Memang khas tuk Mia and Ima-BoBBa dah Sakit Hati
Ima-Mia,
THings happen u noe... and this time, the thnigs that happen is very bad...
I dunno how to solve this matter.
In my point of view, korang ni tak befikir rasional...Mia, ape ko dapat dgn balik Subang tanpa nak kasik ima explain? Nak suh die terhegeh2 carik ko, pujuk ko or anything yang nak bg tunjuk yang die mmg sayang gile kat ko? come on la... be wise my dear... put aside all the ego...the layng2 thing is simple..and it can be solve in no time if u tak run away..
Maybe it is Imaś fault, but can u give her a space of forgiveness?? of course u can..kan? i now u can..
Skang lepak dah takder Mia... sebab aper??
Sebab bende bodoh nih...aku ni kan lama2 letih...
Untuk kawan2 aku yang lain, aku tak nak korang jadik macam pompuan2 lembik dalam Malaysia nih, yang keja nya tau merajuk, menggedik, menangis and mengkomplem orang lain.. aku tau yang korang ni kuat, independent, dan mampu buat sumthing yg pompuan alin tak boleh buat, dari dulu lg aku ajar korang macam tu kan! sampai UNISEL pun mampu ikot cakap kita.. hebat ape...
Dewasa buat cara dewasa.... sakit mmg sakit... kalo dilayan sakit tuh.. makin sakit lagilah..
And Ima u have to ask for forgiveness from Mia and both of you need to sit together and discussed about thngs~~~
Dah.Bosan. kol me if anything
Bye!
BoBBa
THings happen u noe... and this time, the thnigs that happen is very bad...
I dunno how to solve this matter.
In my point of view, korang ni tak befikir rasional...Mia, ape ko dapat dgn balik Subang tanpa nak kasik ima explain? Nak suh die terhegeh2 carik ko, pujuk ko or anything yang nak bg tunjuk yang die mmg sayang gile kat ko? come on la... be wise my dear... put aside all the ego...the layng2 thing is simple..and it can be solve in no time if u tak run away..
Maybe it is Imaś fault, but can u give her a space of forgiveness?? of course u can..kan? i now u can..
Skang lepak dah takder Mia... sebab aper??
Sebab bende bodoh nih...aku ni kan lama2 letih...
Untuk kawan2 aku yang lain, aku tak nak korang jadik macam pompuan2 lembik dalam Malaysia nih, yang keja nya tau merajuk, menggedik, menangis and mengkomplem orang lain.. aku tau yang korang ni kuat, independent, dan mampu buat sumthing yg pompuan alin tak boleh buat, dari dulu lg aku ajar korang macam tu kan! sampai UNISEL pun mampu ikot cakap kita.. hebat ape...
Dewasa buat cara dewasa.... sakit mmg sakit... kalo dilayan sakit tuh.. makin sakit lagilah..
And Ima u have to ask for forgiveness from Mia and both of you need to sit together and discussed about thngs~~~
Dah.Bosan. kol me if anything
Bye!
BoBBa
Subscribe to:
Posts (Atom)