Tuesday, August 18, 2009

Cerpen Pendek : CIBUIT

Aku ada sebuah kereta, KIA RIO yang aku cintai, cinta kedua lepas kereta Proton Saga aku yg aku lebih cintai dari keter kedua aku...

Nama kereta kia aku tuh, Cibuit.
Dan nama kereta Saga lama aku tuh, Cilos.

Cilos dan Cibuit always give me troubole. If it is just trouble, aku takder masalah...tapi everytime ade trouble...duit bapak gua plus duit aku pun kene kuar... dah byk dah beb...

Kali ni aku sedeh...sebab Cibuit buat masalah yg paling besar...lebih besar dari masalah2 yang pernah dia buat sebelum nih.... aku cerita kat dia yg aku bulan ni aku ader masalah kewangan.PAsal byk bende nak kene byr..... pastu aku nampak dia senyum, senyum secara jahat. Disaat itu aku tau dia akan buat bende yg menyakitkan hati aku....

Sedang aku men-drive dia pada one day, tiba aku rase gear aku telah di-free kan..aku trus pandang ke arah gear " masih dalam "D " ni..tp kenapa begini dan selang beberapa saat kemudian CIbuit meluncur dlam gear "2".. aku tak paham..aku herit! " Cibuit, kenapa ni?!" Tapi Cibuit hanya keta terkekek2... MAknanya, aku perlu ke Hospital yg Khas tuk golongan KIA!

Dan Doktor tu kater gear box problem and gear box tidak murah! Cibuit terus ketawa gembira kerana berjaya menyakitkan hati aku..

Dan, hari ni aku trus ke kerja- menaiki dua keretapi dan satu teksi, Cibuit tinggal dirumah senang hati...

XoXo
BoBBa!

No comments: