Tuesday, October 6, 2009

Hiker Blog : Gunung Stong - kalau hati bisa menari~

HAri khamis lepas aku and rakan2 UMags, bertolak with pride tuk ke kelantan kerna kami akan menaiki gunung Stong dan ayam di Kelantan itu sendiri.... Sampai JUmaat pagi dan dengan bangganye kami pun menaiki Gunung Stong utuk ke BAse Camp kami iaitu di Camp Baha..ntah saper la Encik Baha tu agaknyer~~ aku pun tak terpikir nak tanye mamat kat situ saper Baha ni sebenarnyer..
HAhahahaha

Macam biasa..kalau naik gunung adelah yg ke Belakang and jugaklah ade yg kedepan..jadi same goes to this Gunung Stong trip..no big deal la..dah biase dah berlaku... Aku actually penah naik gunung Stong nih..jadi aku pun tanyerla Pokok kat situ die ingat aku lagi tak... die kate ingat tapi die tanyer kenaper aku dah kurus..hahaha..aku tak jawab pun..aku ketawa jer... kalo aku jawab orang kater aku gila pulak cakap ngan pokok..nasib baik pokok tu memahami aku...

Pendakian ke puncak agak penat jugak sebab die mencanak macam anak2 sedang bermain sorok2..letih gak.. tapi aku agak kagum kerna dpat naik bersama BoBo and awan..bergelak ketawa sepanjang perjalanan walopun kadang2 ketawa itu harus dibuat2 untuk menghiburkan lutut aku yg asyik mengomel penat berjalan...malas nak layan bebelan lutut aku tuh kadang2...biar jer die bebel!

Sampai kepuncak tanpa sebarang kecederaan...BAlik plak.. aku berlari2 anak trun..bersama Joe..membayangkan kami sefang berlumba marathon..pancit2 pun lari jugak dan sebab licin aku buat byk breakdance dah luka2 dikaki amatlah byk!

Secara Overall aku rae best sebab kawan2 lame aku masih ader.. Din,kerol, jan , ari, El, Gee, Aus, bdk2 Shah Alam, Zarul,And Zahrul...trase macam dulu2 plak! dan bila kami berkumpul byk la bende2 bodoh akan dibual kan!

Thats all..harap boleh naik ngan korang lagi!...















Raya2!!!!

Dah terlambat ke belum ek nak citer pasal Raya?
belum kot..
Raya kali ni memang la best seperti raya2 lain sebab kami sepupu sepapat memang best....


Bergelak ketawa..berjoget zapin, menari cha-cha.. tgk wayang..makan ketupat..makan ketupat lagi...makan ketupat lagi333333X...

dan berta aku naik 4 kilo..
nasib baik minggu strusnyer trun balik 4 kilo tuh..
tenang sket ati aku..
gambar kat aku tak byk..
gambar2 formal ader la..lps salam2...nanti aku mintak kat pompuan2 tuh...
Ni jer yg ader skang...





Friday, September 4, 2009

Semua - I'm Sorry~

Memang dari dulu, aku rase mmg aku je yang bermasaalah - sampai skang aku bermasalah. Aku ok jer ngan hidup aku, ngan kawan2 aku - aku fikir ktorang akan happy ever after - Haha..aku - terus terang - aku cakap aper yg aku nak, bila aku tak suka, aku kata tak suka, bila aku kata jangan, maka janganla~~.. I thought i am so Powerfull~~ Everybody's are forced to listen to every word that came out from me~~ Blah! And now, i think, what I did was wrong.

Untill now there is one sentence yang ditujukan khas tuk aku oleh seorang kawan aku yg buat aku keep thinking...

" Bob, Ko tak penah nak paham orang, Orang jer kene paham ko"

This sentence seem very simple, tapi betul2 kene hati aku!, masuk terus and smpai skarang tak nak kuar. Bila ayat ni keluar dari salah sorang kawan aku yg paling baik - it is undoubtly sincere and true - takkan tak betul kot - Aku jadik takut - aper yg kawan2 aku pikir pasal aku~

MAybe

"Bob ni tau memerintah jer" or " Bagus sangat la dia tuh" or " menggelabah giler(betul2 nyer maksud)"

Entahla. But my reason is concrete - I want to protect them selagi aku masih hidup, and I dun wan to lose Nennie. hahaha. My friends, still safe and steady.

Nennie, description-less~~
Aku try to hang on! and to put back all the puzzles together- and i'll keep trying - eventhogh aku rase ni la SAKIT yang paling SAKIT penah aku rase - never told anyone pasal ni - haha - Sakit, sebab aku bukan lagi no. 1 . Sakit sebab aku bukan lagi the person yg ko rase the best to talk to , sakit sebab aku kene jage everyword g aku cakap so that i wont hurt u, sakit sebab dunno how to act when u kiss each other depan aku, sakit sebab dia pun kawan aku ... Sorry, but aku tahan, aku cuba bergembira! supaya ko happy, and when ko happy ngan aku, u wont leave me. but dun worry .

Aku akan cuba paham kawan2 aku , macam mana korang telah paham aku dari dulu.

Nen,Mea,Ima,Roro, BoBo, Joop, Arip, MD, Ada, Kerol, Din, Faiz, Farhan, Wan and kawan2 semua..

Maafkan aku jika aku selalu buat korang sakit. Sakit hati, sakit kepala, sakit tangan, sakit mata atau2 aper2 sakit.

Seriously..maafkan aku~ aku akan sentiasa berdoa aku akan dpt bersama korang a little longer- A little longer is enough. Amin

Kawan korang,
BoB.

Thursday, August 27, 2009

Semalam Dan Today nyer BErBUKa!!

Masa untuk menulis blog....Tp sebelum tuh..selamat berbuka pose kepada semua.

Lokasi aku sekarang : Old Town Sri Petaling
Makanan yg Di order: Ipoh Chicken Hor Fun
Minuman Pulak : Hazelnut white Coffee (The best coffee in Malaysia!)

Hurm..suppose to be ari nih ktorang buka ramai2.. tapi Bobo and Roro pulak ade graduasi mereka untuk SIMA (Congrats sisters!)... dan joop pulak tak dapat datang kerana jumaat beliau kelas penuh.. MAkanya aku berbuka pose dengan Wan HAfiza atau lebih dikenali sebagai Wan @ Ja Cun!. Owh..nennie berbuka bersame Mea di Mid... Thanks wan teman aku!

Semalam aku, Din, Roro and BoBo berbuka puase di sebuah Restoran Kecik di depan semua house . Nama Restoran tu SELERA MY. Aper yg aku and kawan2 aku makan?

Roti Nan biasa 3 keping
NAn Cheese 1 keping
Ayam Tandori 2 ketul
Keema 1 Mangkuk
Nasi KErriyani (beriyani sebenarnya) Kambing Satu Pinggan
Bawang Tempura 1 pinggan

Dan air2 minuman biase

Tgk mcm tak cukup ...(Din bukan main nak order lagi Nasi Keriyyani tu) ..tp bila makan suma dah macam ular sawa..aku nak kater satu! Semuanya RM 55.30..(agak mahal la..~~)

SELERA MY memang the BOMB!!!!!

Korang should try!

Dan besok dan hari2 seterusnya aku kene berfikir nak makan kat mane?

Any IDea? Yg sederhana HArganya dan sedap!

XoXo
BoBBa, Naked man with brain!

Friday, August 21, 2009

Khas Untuk Farhan!


This blog is dedicated to my dearest friend...


Farhan...


Sometimes, he annoyed me....tp die kawan aku, and aku sayang dia....same macam aku sayang kawan2 aku yg lain... dah lame nor dah aku kawan ngan dia...dari sekolah smpai skang...

Bila pikir2 balik...byk betol dah die berkorban tuk aku.. tak tau ar nape.. maybe sebab dia sayang aku jugak kot~~


Ada satu hari tuh, aku sorang2 dalam rumah and aku dgr mcm ade someone dalam rumah aku... aku ni dah la penakot, trus kuar dari rumah dan duk kat luar umah, aku tanpa berfikir panjang kol sumer kawan2 aku mintak diselamatkan...Farhan dtg menyelamatkan aku walopun die tgh keje... punye laju die bwk untill u know what happen? Die jatuh motor and smpai umah aku dlm keadaan darah2 and dapat tau yg sbenarnyer bunyi2 kat loteng tu adalh seekor KUCING!


hahaah...byk lagi, dia takkan komplem jika kawan2 mintak tolong..cakap ah aper jer...dia TAKKAN komplen and akan brusaha membantu aku dan rakan2...(aan,aku nak latop,heheh)


Aku nak berterus trang kat sini....hahaha..aku tak penah suke makwe ko si Ayu tu, walopun aku tau ko sayang dia.. dah la mengongkong..stiap kali aku ko and paiz nak lepak mesti ader jer prangai die buat yg membuatkan ko kene balik cepat! ...sakit ati btol.... and skang kalo die dah takder dah dlm idup ko..aku and kawan2 yg lain akan tumpang gembira..


Sorry ar kalo aku ader cakap2 belakang pasal2 ko tp aper2 pun ko ttp kawan aku smpi bile2.


Cuma, perangai2 yg annoying tu mintak buang ah jauh2 and smoga ko seljar lebih byk sushi then kiter leh buat parti sushi yg lebih hebat!!!!!



Ok aan...I love u! Faiz Love U, kawan2 aku love u...sume org love u...lebih dr MAkWE ko tu love ko!

(harap2 ayu tak bace blog nih!)


hehehe


Regards,

BoBBa~

Thursday, August 20, 2009

Pertemuan di Stesen Plaza Rakyat

Sepertu yang berada didalam blog dibawah - Cibuit rosak - dan sekarang masih rosak. JAdi kehidupan aku dah tak sama macam dulu. Kini lebih menyeksakan. AKu perlu bgn pagi, mandi(sambil gosok gigi, syampoo, cuci muka dan sabun) lepas tu gosok baju and siapkan beg then baru aku boleh gagah tuk pergi menahan teksi diluar sana untuk ke stesen keretapi berdekatan.(kamu paham2 kan jerla, aku perlu naik tren ke pejabat).

Semasa pulang, selepas membeli tiket bas tuk balik ke Kota Tinggi, aku melangkah masuk ke stesen Plaza Rakyat. Aku naik eskelator and then aku kepala aku ligat mencari kipas di dinding "Ah,kat situ ade kipas" aku bergerak kehujung. Ada dua pilihan, berdiri berdekatan kipas, atau duduk tanpa rasa angin dari kipas. Tanpa disedari, aku telah pun duduk di kerusi. MUngkin beg laptop yg berat mendorong aku ke kerusi itu. Aku duduk,mengeluar kan buku bertajuk SHORT STORIES, PLEASE! dan mula buka untuk membaca.

Aku menjeling kesebelah, ada seorang lelaki 20-an, tabligh, sedang duduk. Aku toleh dan bertanya " Nak pegi masjid Sri petaling ker?" aku jarang begini. Aku jarang start a conversation with strangers. But this is different. Dia menjawab soalan aku dengan hanya mengangguk dan senyum. Memandangkan dia tidak bersuara, aku ingin mula membaca buku kat tangan aku tuh.Tiba-tiba, " NAk ke Sri petaling juga ker?" aku terus menutup buku, duduk tegak dan menjawab " ha'a ,umah dekat situ" dan satu perbualan terus dimulakan

Kawan : Selalu pergi masjid situ?
Aku : Jumaat jer, yg lain aku keje kat luar ( aku menipu,rasa bersalah)

(tren Sampai, dia naik pintu hujung, aku naik pintu sebelahnyer.Aku nampak seat, tp aku nampak dia berdiri dihujung, aku terus bergerak ke arah dia. Tak tau kenapa, ada satu attraction nak berborak dengan dia)

Aku : Penat betul naik tren
Kawan : Hari2 naik tren ker?
Aku : Kereta rosak, tu yang naik tren ( cuba meletakkan unsur2 rendah diri)
KAwan: Owh, saya Zaid
Aku : Izzat
Aku : Buat aper kat masjid?
Zaid : Dah lama dah belajar kat situ, dah 4 tahun
Aku : Umur sekarang berape?
Zaid : 20
(maksudnya 16 tahun dah tak belajar akademik, SPM tak habis)

Aku : SPM tak habis lah nih (terlepas dari mulut aku)
Zaid: (Menggeleng2 sahaja)

Aku diam. Zaid pun Diam. Aku diam berfikir. Tak tau kenapa aku rase dia patut abiskan SPM dulu. AKu trus berfikir......Dan aku teruskan perbualan. Sengaja nak bertanya apa yg terbuku dihati mengenai remaja2 macam mereka. Mereka belajar tahfiz dan kitab yang mengambil masa 8 tahun tuk dihabiskan.....Aku berfikir, begitu kuat azam mereka. Azam atau desakan keluarga?
aku tidak tanya mengenai itu. Takut menyinggung perasaan Zaid.

Dan kami terpisah semasa menunggu teksi. Aku ke OLD TOWN white Coffee..dan dia, aku rasa..ke masjid..mana lagi?

AKu sekarang masih berfikir lagi...

XoXo,
BoBBa!

Tuesday, August 18, 2009

Cerpen Pendek : CIBUIT

Aku ada sebuah kereta, KIA RIO yang aku cintai, cinta kedua lepas kereta Proton Saga aku yg aku lebih cintai dari keter kedua aku...

Nama kereta kia aku tuh, Cibuit.
Dan nama kereta Saga lama aku tuh, Cilos.

Cilos dan Cibuit always give me troubole. If it is just trouble, aku takder masalah...tapi everytime ade trouble...duit bapak gua plus duit aku pun kene kuar... dah byk dah beb...

Kali ni aku sedeh...sebab Cibuit buat masalah yg paling besar...lebih besar dari masalah2 yang pernah dia buat sebelum nih.... aku cerita kat dia yg aku bulan ni aku ader masalah kewangan.PAsal byk bende nak kene byr..... pastu aku nampak dia senyum, senyum secara jahat. Disaat itu aku tau dia akan buat bende yg menyakitkan hati aku....

Sedang aku men-drive dia pada one day, tiba aku rase gear aku telah di-free kan..aku trus pandang ke arah gear " masih dalam "D " ni..tp kenapa begini dan selang beberapa saat kemudian CIbuit meluncur dlam gear "2".. aku tak paham..aku herit! " Cibuit, kenapa ni?!" Tapi Cibuit hanya keta terkekek2... MAknanya, aku perlu ke Hospital yg Khas tuk golongan KIA!

Dan Doktor tu kater gear box problem and gear box tidak murah! Cibuit terus ketawa gembira kerana berjaya menyakitkan hati aku..

Dan, hari ni aku trus ke kerja- menaiki dua keretapi dan satu teksi, Cibuit tinggal dirumah senang hati...

XoXo
BoBBa!