Wednesday, January 21, 2009

Cadangan korang supaya pagi2 happy!!

Working hour - 9 - 5pm..
jadi maksudnyer kene bgn pagi and gosok baju ape bagai..bende2 tuh dah membuatkan moog pagi aku menurun dgn mendadak...i hate ironing the shirt. it is so much difficulties and borrriinnnngggg.....tenyeh bj ngan bende panas..tak bosan kah? bosan kan....

So, i need bende2 and i do bende2 yg boleh buat aku happy pada hari2 sebegini. susah gak nak get thing yang can make me happy... traffic jam pun fucker giler gak. Hari2 nak jam. naper la my dad tak moh blikan aku helicopter.

Bende2 yang pernah buat aku happy pada waktu pagi...
1. Bapak aku message kater dah bank in duit..yuhuu..
2. Cilos berfungsi dgn baik ( Cilos is my car´s name)
3. Rokok masih berstok.
4. Fly fm memainkan lagu Love Story by Taylor Swift and DJ2 fly fm (Ben,phabes and nadia) pun best gak pg2.
5. ade parking kat opis.

tu contoh2 bende yang slalu berlaku..tp kadang ader gak extra2 thing yg menjadikan pagi aku lebih bermakna. Contohnyer, pagi tadi, aku pi isik minyak kat Shell Kuchai Lama,aku isik rm 20 and beri kad bonus link.Makcik tu lupe nak swipe kat mesin tuh and lepas tu ader mamt cina nih isik rm lima puluh and makcik tu dgn bangganye menye-wipe kad bonus aku tuk RM 50 tuh.. aku pun tersengih panjang...yeyeyeyeyyeye! kan dah gembire hari nih.thanks mak cik...

if korang ade bende2 nak kongsi or cadangan2 yg boleh buat happy pg2 sile comment yer?

Monday, January 19, 2009

dont mess with the OAT

Monday morning---gud morning everyone...
I m so geram yesterday sbab ade makhluk2 yang try to give OAT a bad name...well..its my club ok...so aku tak leh tahan kegeraman apabila membace those blog..
We can accept critism but please be berasas la.. ni budak2 yang kritik tu dah la tak tau aper but pretend to noe the whole lots of things yg happen around UNisel..i dont want to sorok the logs..so ni die nyer adress...

http://insideunisel.blogspot.com/2008/12/oat-tandus-idea.html

ader satu lagi tp aku dah tak dapat carik balik..

its ok..sbab lg satu tuh lg la..


Kite kalo nak berjaya kene berusaha kan? U noe what. Please accept things just how it is now. theres no need to sabotaj and comment bende2 yg useless cam tuh.. Kamu pernah pergi ke Beijing ngan kawan2 unisel kamu? of course la takder.. fasilitator jer la kot pencapaian terbaik ko tu..kah3.. ape..FIMAS?...

mmm...never mind...

what past is past..
besok adalah lubuk puaka unisel..
aku harap OAtians akan menjadi yg terbaik!

Tuesday, January 13, 2009

NEW YEAR EVE - HEART


Selamat datang tahun baru..
walaupun lambat sikit aku meg-update blog tuk tahun baru nih, tp aku ttp akan update ..keh3..
banyak sgt bende berlaku dalam beberapa hari semenjak masuk tahun baru nih..pasal tu lah aku update lambat siket...

P/s: jgn get annoyed if aku asik write and wrote about nennie jer..bcoz i really2 miss her

New Year Eve Celebration.



Well.. i particularly was happy at the celebration and mostly all of my major important friends were there. Nennie and ima... and Faiz the day before. Sangat2 suka pada masa itu..rindu the moment.



Although there are friend who tend to make the moment awkwardly silent by keep the mouth shut, it still a good night. PLus Nani and Nine.A new friends.



Nennie Berlepas ke Australia
.

Moment yang paling aku tak suka dalam tahun ni( eventhough the year just started) , aku tau yg itu lah moment yg aku paling2 tak suka. I Love Her. Not in the way that you are thinking. And you will never understand, for me, she is something, part of me..

I try to jadi tabah sepanjang aku berada dalam kereta on the way g airport.

Aku try jadik tabah masa aku salam family die kat airport.

Aku try jadik tabah bila aku pandang dia dan die jerit ¨Bob!¨ masa die nampak aku.

Aku try jadik tabah masa amik gambar ngan die time tgh PUFFINg kat kaki lima KLIA.

Aku juga try jadik tabah masa ima tipu kater Nennie pegi 3 tahun.

Lasty aku try jadik tabah masa aku nampak die turun eskalator tuk pergi berlepas but i just failed to be strong. Aku biar my tears trun bagai nak gila. All the memories suddenly datang satu persatu2 . Aku mmg tak dpat byangkan .. even now aku still ingat saat die trun tuh.. hehehe..

Sunshine, please come back soon! i need you to take my picture!

B-MInor,finalist battle of the bands Youth 09.

Ni lagi satu hal..tak tau la naper aku ni suka sangat ngan adik2 nih...they are so naive sampai kadang2 aku trase nak balik semula sekolah dan sekolah semula.. HAppy selalu, ketawa selalu.. kalo tgh stress pun boleh ilang stress..
tu yg aku suka..

Tp kadang2, nak pelempang pun ade.. kalo bab menepati masa mmg dorang gagal..aku pun tak paham..keh3.. pengakap kene berdisiplin adik2!! lagi2 si akmal toronto and bayi Joned tuh..pening2..

Tp, yg paling best , band bdk sekolah ni lah yg dpat masuk final battle of the band tuh!
hebat!


Well ,skang ni aku kat opis and ade keje yg kene dibuat.So Bye2 for now...

XOXO Billy B

Saturday, January 3, 2009

I love You Sunshine


Nennie Trianna Bt Rosli, one name yg mmg paling dekat ngan hati aku..no offense yer kawan2 lain..tp mmg tak dapat aku nak nafikan kehebatan kasih saying pompuan nih sebagai kawan aku yg terbaik…

U noe what? Aku actually rase fucked up giler babi sbab tak dapat sama2 gi Australia ngan dia..dari sem braper mmg aku dah dreaming and hoping to go there with her..tp ape nak buat..die jer dapat pegi..

Sedeh giler kot..
For the past 4 years.. paling lama both of us not seeing each other paling lama pun 2 minggu..ni almost 3 months..camne2…~~~

Nennie, my only harapan is ko jgn sekali2 lupakan aku-BOB-……. And I noe u wouldn’t dare too right?

Kalo ko luper aku akan tarik rambut ko sampai putus2!!!

P/s = U will never be there for me when I really need you for this upcoming 3 months.It is for sure!

I LOVE YOU!

Thursday, December 11, 2008

Nennie and B-Minor!




Alorrhhh....See2...what happen now...nen is the one going to Australia instead of me!! ini all my father nyer fault! Bayar jek la sumer cost tu kan senang! keh3..murah plak kan...

Takper.. Buat sehabis baik nennie Trianna Bt Rosli..










Dah dekat 2 months aku duk rumah sambil ditanggung oleh ibu bapa..malas nak keje and akhirnye i got a job kat pj..bulan 1 ni aku will start working..tapi for the heyday nih..i did not rase boring or anything sbab aku ader my rakan sebaya yang same2 memeriahkan my life..well dorang sumer budak2 form 4 jer...n thay have a band called B-minor... best gak la..kadang2 dapat nyanyi gak..
Ni Ktorang buat donut alphabet kat rumah gua ramai2..menarik gak..! ingat senang ker buat donut ber coklat! susah tau ak!




Mandi kat sg chongak!




Sunday, November 23, 2008

Macam ni baru boleh kurus!

Atas - Aku Dulu
Bawah- Aku Skang(kanan)


Aku ader terbace dalam satu blog kawan aku nih. Cara2 macam mane nak kurangkan berat badan. Tapi serius beb, korang raser bende2 yang internet tulis tuk turunkan berat badan ni summer berkesan ker? Takder nyer.. kalo stakat bacer and ikot sket2 takkan berkesan punyer la…. Tips yang diberi oleh mat saleh2 tuh kebnyakannye untuk org yg dah kurus nak lansingkan badan dorang, not for people yang gemuk kuruskan badan mereka… aku tau la beb.. I ve try so many things and the only diet regime yang working adelah diet regime yang aku reka sendiri menggunakan ketabahan my heart nih.

Aku ader tulis satu blog pasal all those tips yang aku gune.. Time aku tulis blog tuh berat aku 120kg turun kepada 100kg dalam 3 bulan…. Time tu July if im not mistaken, but skarang dah bulan November ..berat aku skang dah turun jadik 86 kg…Walalala tak?..walala kan!... Aku bukan nak berlagak ker aper.. tp aku just nak korang jadikkan aku ni contoh.. tunjuk kat org ramai,sedara mara, kawan2,kroni and musuh2 kiter yang kiter pun boleh bergaya macam dorang.. dulu aku pakai baju size XXXL skang aku dah boleh masuk size L.. Size M pun boleh.. Dulu Suar aku pakai size 46 skang aku dah pakai size 36, dah boleh pegi shopping beb!......

Zamel, sory beb.. aku terpakse amik siket information dalam blog ko.. sorry k?

OK. Bandingkan Tips aku ngan tips yang Org putih ni reka! Enjoy

JANGAN BERLAPAR- TIps yang saper2 ntah reka...


Makanan memberi kita tenaga dan bila kita menggunakan tenaga kurang dari apa yang kita ambil, tubuh akan terkejut. Tubuh akan mula membakar 'muscle'(otot) untuk menggantikan makanan. Ini menyebabkan kadar metabolisma tubuh menjadi rendah. Bila anda tidak tahan berlapar, pada kebiasanya anda akan makan dengan lebih banyak. Pada masa ini, walaupun tahap pengambilan makanan anda telah kembali ke paras normal, tetapi metabolisma tubuh masih lagi rendah. Ini menyebabkan ia tidak membakar kalori pada tahap yang sama lagi

Blamethedevil said :
Kalo diikutkan science punyer ayat kat atas tuh mmg perghh.. giler btol la.. tp.. aku dpt reduce weight ni pun sebab aku berlapar.Saper kater kalo berlapar tak leh kurus. Mmg la kiter hungry kiter akan terase nak makan byk, tp kalo makan byk kiter boleh kurus ker ? tak boleh punyer…so biler dah berlapar and tak makan, lemak2 kiter akan terbakar ngan sendirinya. Jangan duk risau pasal tenaga sebab lemak org2 gemuk macam kite nih mmg dah byk tak luak nyer kalo die bakar lemak kiter...aku ni penah tak makan tiga hari and guess what ? Sminggu aku trun 4 kilo..mmg dgrnyer macam tak sehat tp trun beb !

Yang satu ni jer la aku komplen.. tp yang laen2 tu pun jgn diikutkan sgt. Kita yang nak kurus. Bukan dorang, dorang tulis buku sbab nak buat duit...k

Nak kurus ?
1. Jgn makan nasi dgn lauk2 nya skali ! makan quaker oat ! Tahan lapar
2. Timbang berat hari2! – baru korang tau berat korang macam mana..biler berat tak trun gak br korang akan brusaha nak turnkan berat tuh smpai satu hari korang akan nampak yg berat korang dah trun.
3. Berjoggingla bile ade mase..kalo malas pun tak per..tahan jek lapar tuh..
4. Uji diri sendiri tuk tahan makan. Contohnyer..pegi Pasar malam ngan kawan tp jgn beli aper2.. balik umah makan Quaker Oat biorpun kawan2 makan macam2 makanan.ingat!. dorang dah kurus.
5.Biler korang makan, ingat yang aper korang makan tu sume akan menjadi lemak dalam perut.


Byk lagi nak tulis nih tp penat.. kalo korang ader aper2 nak tanyer.. comment kat aku..aku akan jawab balik… ok?

It's just their alter ego minded!

Pe KAbar pembaca2 sekalian....

masa untuk menulis lagi blog nih.... ok.. start ngan keadaan aku skang. aku nih just came back from Jambori johor yang ala2 pukimak gak la... but overall the jambori is pukimak gak.. but there is one boy there that made my heart melt.. hahahaha (terkejut korang ngan statement nih kan?..kihkih)... but siyes beb.ces.berbaloi gak la my one week at the fucking jamboree..

For the time being aku still on looking chasing the job of my dream. Ntah la beb. aku tak leh la nak go on keje ngan my parents.Dun no y. Wat i need is a challenging job aka organizing events and so on. But if aku apply keje kat bank,life will never going to be fun anymore. right nen? So ,skang aku tgh2 la mencari ape2 keje yang patut and if atakder keje sgt2 yang aku suka, I will definitely packing barang and balik ke tmpt yang aku cintai, Gunung Nuang..! kahkahkahkah. Duk kat hutan tak yah susah2..best pun best.pandai2 la aku sort ways mana nak collects money. Money2 money2, I can sell Honey. I can bake Honey Bun. Melalut lah plak...

And again, the usual thing on my blog, the part where im missing my frens from the ultimate Unisel. UNISEL OK..not UNIHELL... I also like so dont know why ade student yg panggil UNISEL nih UNIHELL.. maybe dorang luper kot yang dorang ni terlalu pandai sampai masuk UNISEL nih..keh3.. konon2 unisel ni sgt tak best lah smpai panggil cam tuh.. I think kat budak2 unisel yang pura- pura tak suka unisel nih sumer poyo... it's just their alter ego minded, walhal, dorang nih ade gak suke bljar kat unisel tuh.. ade yg dah nak abis pown. WEll, get a life. If korang sgt cool.. pi la bljar luar negara or pegi masuk university awam a.k.a UFM(University for Malay)..mmg berkembanglah otak bdk2 nih bersaing sesama bangsa. Tiada cabaran.

UNISEL the best. IF tak best, find a way tuk make die jadik best. We've done it.

Aper ek nak buat pas nih..aku nak pi camping la kot ngan paiz,paan and parip.
Ngee~~(trademark RORO)..

ok ..thats all for now..

XOXO BILLY B