Tuesday, January 13, 2009

NEW YEAR EVE - HEART


Selamat datang tahun baru..
walaupun lambat sikit aku meg-update blog tuk tahun baru nih, tp aku ttp akan update ..keh3..
banyak sgt bende berlaku dalam beberapa hari semenjak masuk tahun baru nih..pasal tu lah aku update lambat siket...

P/s: jgn get annoyed if aku asik write and wrote about nennie jer..bcoz i really2 miss her

New Year Eve Celebration.



Well.. i particularly was happy at the celebration and mostly all of my major important friends were there. Nennie and ima... and Faiz the day before. Sangat2 suka pada masa itu..rindu the moment.



Although there are friend who tend to make the moment awkwardly silent by keep the mouth shut, it still a good night. PLus Nani and Nine.A new friends.



Nennie Berlepas ke Australia
.

Moment yang paling aku tak suka dalam tahun ni( eventhough the year just started) , aku tau yg itu lah moment yg aku paling2 tak suka. I Love Her. Not in the way that you are thinking. And you will never understand, for me, she is something, part of me..

I try to jadi tabah sepanjang aku berada dalam kereta on the way g airport.

Aku try jadik tabah masa aku salam family die kat airport.

Aku try jadik tabah bila aku pandang dia dan die jerit ¨Bob!¨ masa die nampak aku.

Aku try jadik tabah masa amik gambar ngan die time tgh PUFFINg kat kaki lima KLIA.

Aku juga try jadik tabah masa ima tipu kater Nennie pegi 3 tahun.

Lasty aku try jadik tabah masa aku nampak die turun eskalator tuk pergi berlepas but i just failed to be strong. Aku biar my tears trun bagai nak gila. All the memories suddenly datang satu persatu2 . Aku mmg tak dpat byangkan .. even now aku still ingat saat die trun tuh.. hehehe..

Sunshine, please come back soon! i need you to take my picture!

B-MInor,finalist battle of the bands Youth 09.

Ni lagi satu hal..tak tau la naper aku ni suka sangat ngan adik2 nih...they are so naive sampai kadang2 aku trase nak balik semula sekolah dan sekolah semula.. HAppy selalu, ketawa selalu.. kalo tgh stress pun boleh ilang stress..
tu yg aku suka..

Tp kadang2, nak pelempang pun ade.. kalo bab menepati masa mmg dorang gagal..aku pun tak paham..keh3.. pengakap kene berdisiplin adik2!! lagi2 si akmal toronto and bayi Joned tuh..pening2..

Tp, yg paling best , band bdk sekolah ni lah yg dpat masuk final battle of the band tuh!
hebat!


Well ,skang ni aku kat opis and ade keje yg kene dibuat.So Bye2 for now...

XOXO Billy B

Saturday, January 3, 2009

I love You Sunshine


Nennie Trianna Bt Rosli, one name yg mmg paling dekat ngan hati aku..no offense yer kawan2 lain..tp mmg tak dapat aku nak nafikan kehebatan kasih saying pompuan nih sebagai kawan aku yg terbaik…

U noe what? Aku actually rase fucked up giler babi sbab tak dapat sama2 gi Australia ngan dia..dari sem braper mmg aku dah dreaming and hoping to go there with her..tp ape nak buat..die jer dapat pegi..

Sedeh giler kot..
For the past 4 years.. paling lama both of us not seeing each other paling lama pun 2 minggu..ni almost 3 months..camne2…~~~

Nennie, my only harapan is ko jgn sekali2 lupakan aku-BOB-……. And I noe u wouldn’t dare too right?

Kalo ko luper aku akan tarik rambut ko sampai putus2!!!

P/s = U will never be there for me when I really need you for this upcoming 3 months.It is for sure!

I LOVE YOU!

Thursday, December 11, 2008

Nennie and B-Minor!




Alorrhhh....See2...what happen now...nen is the one going to Australia instead of me!! ini all my father nyer fault! Bayar jek la sumer cost tu kan senang! keh3..murah plak kan...

Takper.. Buat sehabis baik nennie Trianna Bt Rosli..










Dah dekat 2 months aku duk rumah sambil ditanggung oleh ibu bapa..malas nak keje and akhirnye i got a job kat pj..bulan 1 ni aku will start working..tapi for the heyday nih..i did not rase boring or anything sbab aku ader my rakan sebaya yang same2 memeriahkan my life..well dorang sumer budak2 form 4 jer...n thay have a band called B-minor... best gak la..kadang2 dapat nyanyi gak..
Ni Ktorang buat donut alphabet kat rumah gua ramai2..menarik gak..! ingat senang ker buat donut ber coklat! susah tau ak!




Mandi kat sg chongak!




Sunday, November 23, 2008

Macam ni baru boleh kurus!

Atas - Aku Dulu
Bawah- Aku Skang(kanan)


Aku ader terbace dalam satu blog kawan aku nih. Cara2 macam mane nak kurangkan berat badan. Tapi serius beb, korang raser bende2 yang internet tulis tuk turunkan berat badan ni summer berkesan ker? Takder nyer.. kalo stakat bacer and ikot sket2 takkan berkesan punyer la…. Tips yang diberi oleh mat saleh2 tuh kebnyakannye untuk org yg dah kurus nak lansingkan badan dorang, not for people yang gemuk kuruskan badan mereka… aku tau la beb.. I ve try so many things and the only diet regime yang working adelah diet regime yang aku reka sendiri menggunakan ketabahan my heart nih.

Aku ader tulis satu blog pasal all those tips yang aku gune.. Time aku tulis blog tuh berat aku 120kg turun kepada 100kg dalam 3 bulan…. Time tu July if im not mistaken, but skarang dah bulan November ..berat aku skang dah turun jadik 86 kg…Walalala tak?..walala kan!... Aku bukan nak berlagak ker aper.. tp aku just nak korang jadikkan aku ni contoh.. tunjuk kat org ramai,sedara mara, kawan2,kroni and musuh2 kiter yang kiter pun boleh bergaya macam dorang.. dulu aku pakai baju size XXXL skang aku dah boleh masuk size L.. Size M pun boleh.. Dulu Suar aku pakai size 46 skang aku dah pakai size 36, dah boleh pegi shopping beb!......

Zamel, sory beb.. aku terpakse amik siket information dalam blog ko.. sorry k?

OK. Bandingkan Tips aku ngan tips yang Org putih ni reka! Enjoy

JANGAN BERLAPAR- TIps yang saper2 ntah reka...


Makanan memberi kita tenaga dan bila kita menggunakan tenaga kurang dari apa yang kita ambil, tubuh akan terkejut. Tubuh akan mula membakar 'muscle'(otot) untuk menggantikan makanan. Ini menyebabkan kadar metabolisma tubuh menjadi rendah. Bila anda tidak tahan berlapar, pada kebiasanya anda akan makan dengan lebih banyak. Pada masa ini, walaupun tahap pengambilan makanan anda telah kembali ke paras normal, tetapi metabolisma tubuh masih lagi rendah. Ini menyebabkan ia tidak membakar kalori pada tahap yang sama lagi

Blamethedevil said :
Kalo diikutkan science punyer ayat kat atas tuh mmg perghh.. giler btol la.. tp.. aku dpt reduce weight ni pun sebab aku berlapar.Saper kater kalo berlapar tak leh kurus. Mmg la kiter hungry kiter akan terase nak makan byk, tp kalo makan byk kiter boleh kurus ker ? tak boleh punyer…so biler dah berlapar and tak makan, lemak2 kiter akan terbakar ngan sendirinya. Jangan duk risau pasal tenaga sebab lemak org2 gemuk macam kite nih mmg dah byk tak luak nyer kalo die bakar lemak kiter...aku ni penah tak makan tiga hari and guess what ? Sminggu aku trun 4 kilo..mmg dgrnyer macam tak sehat tp trun beb !

Yang satu ni jer la aku komplen.. tp yang laen2 tu pun jgn diikutkan sgt. Kita yang nak kurus. Bukan dorang, dorang tulis buku sbab nak buat duit...k

Nak kurus ?
1. Jgn makan nasi dgn lauk2 nya skali ! makan quaker oat ! Tahan lapar
2. Timbang berat hari2! – baru korang tau berat korang macam mana..biler berat tak trun gak br korang akan brusaha nak turnkan berat tuh smpai satu hari korang akan nampak yg berat korang dah trun.
3. Berjoggingla bile ade mase..kalo malas pun tak per..tahan jek lapar tuh..
4. Uji diri sendiri tuk tahan makan. Contohnyer..pegi Pasar malam ngan kawan tp jgn beli aper2.. balik umah makan Quaker Oat biorpun kawan2 makan macam2 makanan.ingat!. dorang dah kurus.
5.Biler korang makan, ingat yang aper korang makan tu sume akan menjadi lemak dalam perut.


Byk lagi nak tulis nih tp penat.. kalo korang ader aper2 nak tanyer.. comment kat aku..aku akan jawab balik… ok?

It's just their alter ego minded!

Pe KAbar pembaca2 sekalian....

masa untuk menulis lagi blog nih.... ok.. start ngan keadaan aku skang. aku nih just came back from Jambori johor yang ala2 pukimak gak la... but overall the jambori is pukimak gak.. but there is one boy there that made my heart melt.. hahahaha (terkejut korang ngan statement nih kan?..kihkih)... but siyes beb.ces.berbaloi gak la my one week at the fucking jamboree..

For the time being aku still on looking chasing the job of my dream. Ntah la beb. aku tak leh la nak go on keje ngan my parents.Dun no y. Wat i need is a challenging job aka organizing events and so on. But if aku apply keje kat bank,life will never going to be fun anymore. right nen? So ,skang aku tgh2 la mencari ape2 keje yang patut and if atakder keje sgt2 yang aku suka, I will definitely packing barang and balik ke tmpt yang aku cintai, Gunung Nuang..! kahkahkahkah. Duk kat hutan tak yah susah2..best pun best.pandai2 la aku sort ways mana nak collects money. Money2 money2, I can sell Honey. I can bake Honey Bun. Melalut lah plak...

And again, the usual thing on my blog, the part where im missing my frens from the ultimate Unisel. UNISEL OK..not UNIHELL... I also like so dont know why ade student yg panggil UNISEL nih UNIHELL.. maybe dorang luper kot yang dorang ni terlalu pandai sampai masuk UNISEL nih..keh3.. konon2 unisel ni sgt tak best lah smpai panggil cam tuh.. I think kat budak2 unisel yang pura- pura tak suka unisel nih sumer poyo... it's just their alter ego minded, walhal, dorang nih ade gak suke bljar kat unisel tuh.. ade yg dah nak abis pown. WEll, get a life. If korang sgt cool.. pi la bljar luar negara or pegi masuk university awam a.k.a UFM(University for Malay)..mmg berkembanglah otak bdk2 nih bersaing sesama bangsa. Tiada cabaran.

UNISEL the best. IF tak best, find a way tuk make die jadik best. We've done it.

Aper ek nak buat pas nih..aku nak pi camping la kot ngan paiz,paan and parip.
Ngee~~(trademark RORO)..

ok ..thats all for now..

XOXO BILLY B

Friday, October 17, 2008

Itu impian aku yg terbaru!! Doakan aku…

Masa mula2 aku make decision tuk balik ke Kota Tinggi nih…aku ade rase ragu2 samaada aku nyer keputusan ni btol or tak…tp..aku bulatkan my heart ni,balik gak ke town yg tercinta nih… bile aku pegi keje pagi..aku raser cam bangang, aku tau aku tak suke buat business nih , aku tau aku tak tau perper berkaitan alat tulis nih..aku jadik cam ‘ what the fuck aku buat kat johor nih!’ ..sumer ni salah HR sime darby tuh..kalo die best,aku mesti dah duduk sana dah…

Aku dtg keje pagi2 kul 8 dunno wat to do.. culture kerje sini mmg sah2 lain ngan kat KL tuh..takyah blajar tinggi pun takper..no point jer menghafal english2 nih..lg 2 tahun aku boleh lupe everything u noe.. Malam, aku confuse..kat sini aku takder sorang pun kawan, kalo kat KL aku ade many2 frens… warghh!! Aku sudah rindu nih!

Mak aku- keje die nak mengarah org sesuka hati tanpa ingin mengetahui yg die pun slah sbenarnyer…(menambah stress aku..)..tiap kali die ade kat opis..die akan act like opis nih ade lah opis yg besar.. boss habis lah tuh.. aku tak leh ikot carat uh..aku nak bergurau ngan pekerja, die kate jgn, kiter kene tunjuk kuasa kite..aku lebih la stress…aku ni kalo keje nak fun..bukan nak act cam tuh..kalo ceo bank takperla gak..

Bapak aku- Asik nak menengking jer..salah sikit tengking, kalo aku btol2..aku lagi hebat dari die la…kot la~~… die ajar aku pegi pejabat tanah, kene pure2 senyum n borak-borak ngan orang2 kat situ..senang dapat tender katenyer.. retikah aku? Unisel takder ajar pun kan? Ader tak?

Pening2…… nasi dah jadi bubur.. aku nak ajak faiz bukak business sendiri aku raser.. keja ngan diri sendiri lagi baik aku rase..aku tak dpt ikot rentak org2 kat sini…..

Aku rindu kawan2 unisel..aku rindu OAT!! aku rindu uniform pengakap aku, aku rindu bdk skolah yg aku ajar pengakap tiap sabtu..aku rindu gossip ngan kawan2 aku kat kedai mamak..aku rindu segala2 nya..lg 3 bulan aku akan definitely balik KL!!! Itu impian aku yg terbaru!! Doakan aku…

Wednesday, September 24, 2008

So you can put the blame on me (this is what a frontstabber is,no offends)

Owh...hallo....pe kabar semua!! JAngan marah aku pasal blog ni yer!

Actually kali ni blog aku bakal membuatkan korang rase teruja tuk membace lebih panjang..sbab it will be divided dlm beberape cerita..Aku harap tak de org yang akan berkecil hati ngan blog post yang nih..sebab kater frontstabber kan...aku tak ckp blakang kat sesaper,if u allsss bace and terase itu adlah korang,maka telepon aku or jumpa aku untuk mengatakan ape yang aku tulis dalam this blog nih salah.. aku dah tarak takut because aku dah banyak sangat keep things in my heart alone sampai aku rase dah naik malas dah..(dan lebih mengejutkan, nama betul akan digunakan)..kisah yang lama2 tak yah ceritala..yang baru2 nih pun dah cukup ummpphhh!

Ok this is the stories about a loser and lelaki yang terhegeh2 menagih kasih kawan2..

Story 1.

mmm...masa tu, kitorang nak pegi buka pose kat area subang sambil Din teringin nak pegi main ice skating, ok,,perjanjiannyer..if not mistaken, kul 2 15 sumer dah siap berkumpul. aku ngan sedaya upaya bersiap dgn awal (mcm biase) dan keluar mengambil rakan2 lain. Dapat kol dari ima and nen mengatakan yang diorang terlewat bangun dan pastu dapat kol skali lagi nak pegi hantar assignment pulak (dah tau nak hantar assgmnt kenapa bgn lewat?kan~~)..ok..Khai pulak dgn tenangnya tetiba nak menghantar laptop ke seksyen 2 shah alam (confirm jem) ..aku pun senyum dan ikot jerla..dalam kul 3 30 pm (1 jam 15 minit menungu) baru kitorang bergerak..dan lupa lak..khai pun nak pegi kat area darus tu nak beli kasut pulak..takkan aku nak ckp tak boleh kan..kater kawan~~..ok..akhirnyer lepas penat lelah,sampai la ke sunway dalam kul 6 camtuh..buat kputusan main ice skating malam..sampai hampir waktu berbuka, time to decide tempat buka..sumer dah sebulat suare nak pg chicken hartz, aku pun suke gak,dah lame tak makan, pastu aku duk jap kat sofa dpn tuh n then aku dtg balik n nennie dgn tenangnyer memberitahu "bob apa kate ko pikir kalo kiter makan chicken hartz nih, 22.90..kalo Carls Junior (where else kan kalo nennie) baru harga macam bla,bla,bla,,.." dah la aku dari ptg tadi dah menahan diri dari marah jadi aku ckp "makan la mane ko nak makan nennie,aku ikot jer!" pastu aku blah dari satu..dan aku pasti..aku yg akan dipersalahkan dari situ....sbab,aku tak pernah melawan,aku kan kawan~~

So, you can put the blame on me.

Story 2.

Time nih pun nak pegi buka puase gak, ok..dorang kater bertolak kul 3 00pm mulanyer nak pegi william,ok aku tanyer nennie "ko sampai dlam kul baper?" Nennie menjawab " pukul 4 00 pm, pukul 4 15 latest" then aku mesej mereka kater bertolak kul 3 15, jd aku assume dorang smpai 4 30 or 4 45 latest. tak salahkan aku disini? ok..aku pun kuar rumah n pegi PJ jab uruskan Arip punye pos laju dan sampai kat uptown lama dalam kul 4 45pm..lps tu aku decide tunggu kat shell lagi baik,jd aku mesej mereka yang aku tunggu di Shell KJ pulak (time tu mereka masih menuggu khai yang di Meru,bukan Shah Alam)...lps lame menunggu aku mesej lagi,kat maner? mereka kate kat sg buloh so senang pegi uptown lame lalu situ (padehal aku dah cakap awal2 aku kat Shell KJ, logik kah?)..aku masih bersabar..dah pukul 6 ( 1 jam 15 minit lewat dr plan asal) aku mesej dorang "aku suka tunggu korang 2 jam!" dan aku trus mengambil keputusan untuk kesana dulu sbab takut tak dpt seat and kawan2 aku tak dapat buka kat situ....mereka tiba di William dan aku diperslahkan lagi sebab marah dorang lewat..(aku tak patut marahker? ikot criter aku kat atas if u berade in my shoes ,u allss marah tak)..aku pun senyap jer..sebab..aku syang kawan2 aku~~dan isu aku marah ni masih diperkatekan..dan aku akan meminta maaf tak lama lagi..sebab kalo sume kater aku bersalah,makanya aku bersalah..kan~~

So, you can put the blame on me

Story 3.

BAru jadik ari nih..nak buka pose ngan bebudak OAT sekalian..kawan~~
aku pun salah gak sebab memaksa arip pegi sebab aku tak nak drive sorang2 balik dr unisel malam..aku tak tau yg pillai nak ikot..
pastu aku mesej arip "aku kene hantar pillai balik cheras malam nih boleh tak teman aku hantar pillai pastu trus tido umah aku?"..Arip reply " bob,aku da menyusahkan ko,ko pegi jerla"...hahaha..Arip hebat cukop..die tau die dah menyusahkan aku..padehal hati aku takder terdetik ape2 pun yang macam tuh...hahaha..aku pun tak mengalah, aku tunggu gak die and amik die, takut nanti aku pegi dorang blame aku lagi sbab tak bawak arip..hahaha..klakar la arip nih..ok la..aku,pillai and arip pegi dgn tenang..

Dah habis buka pose (lpk kat depan fakulti)

Tiba2 aku tahu yang kete Nennie akan ditinggalkan diUnisel untuk ke rumah arip and roha..AKu pun terkejutla..ape kes nih..padehal aku dah ckp from first dorang ajak yang aku tak nak bwk kete aku..tibe2 keter aku pulak yang disabitkan hukuman untuk pergi..Nennie melenting mengatakan aku tukar plan tak nak bwk keter aku sbab nampak krete ima. Please la weh, aku jenis manusia cam tuh ker. Aku pernah cakap kat Arip yang aku rase bawak kete aku than kete biru ima tuh..sebab aku takut rosak nanti payah...(aku fikir kawan2~) akhirnyer tau2 dua2 keter yg antik nih menjadi pilihan.

Reason tak nak bawak keter aku
1. Tak nak jalan jauh sebab aku akan membawanye ke johor raya nih (jauh tuh)
2. keter aku nih dari tahun 1990..kalo rosak tgh jalan ..saper nak bare the cost? aku sendiri la..sebab parents aku tak tau pun aku nak gi nih
3. nanti kalo breakdown tibe2 kwan2 jugak yang susah...
4. Skarang ni pun tayar dah berkeletak2 bunyi nyer...

Tp sebab dah ade decison aku ikot jer... kalo tak nanti aku kene tanggung blame lagi...dah tak larat dah weih..aku rahmah~~Cilos pun kater die rahmah~~

LAstly yang baru terjadi..lepas lpk burger king, sumer dah plan nak gi Malis (yg kat area ampang tuh) hisap syisya(btol ker ejaan)..kami dari shah alam..mula2 aku ok ..pastu dah gerak aku pikir balik..baik syisha kat Subang..sebab dorang senang balik BB and aku pun lebih dekat nak hantar pillai ke Cheras perdana, and arip ke subang..jauh tu weih dari Ampang kan?..kami pun kol Khai di kereta yang lain tuh mengatakan hasrat kami..mereka setuju pada panggilan pertama..and pastu mereka kol balik and kate " kitorang still nak lepak malis sbab blablabla, Kalo korang nak balik dulu balik la...".

Selepas 4 tahun berkawan rpat akhirnyer aku dgr itu.. kalo korang nak balik dulu balik la..jadi mcm no point aku berfikir ttg kawan2 pade mulanyer...aku rase cam bodoh giler n trus la aku balik (Pillai and Arip tau btape kecewanyer aku dlm kete tuh) ..mayb ktorang dalam kreta yg lain nih no fun kot(berbanding harris and megat)...kalo nak ckp khai sorang yg cakap takkan lah..sebab Nennie And Suhara pun dalam kereta tu..aku rase mereka setuju..

hahaha

So,can you really put the blame on me?!

-end of story-

Maybe aku over kali nih..
tp ini untuk yg terbaik..aku dah tak larat nak terima blame2 lagi...dan aku pun dah malas di perkotak katik kan...diejek2 sentiase..tetekla..gunungla..Sally la...sebab ape..aku tak melawan..aku gelak jer..aku tak pernah ejek kawan2 aku balik secara teruk2..sebab aku tau rasa sakit biler diejek tuh..maybe aku kene berubah kot..menjadi lebih lancang, dan berdaya saing... kalo tu yang kawan2 aku tunggu..

K la weih..ingat kalo aper2 nak bantah dalam nih cakap depan2.. aku dah takkan berdiam dan say sorry jer...bak kater satu lagu.. enough is enough is enough!...hahaha...

p/s=aku akan ikot ke ipoh ngan kereta aku still..dun worry...me and Cilos are not that selfish

hahah...luv u guys a loT!!! no kidding...

XoXo Billy B